کد خبر : ۲۲۱۴۷۲ تاریخ خبر: ۱۳۹۵/۰۷/۱۴ ساعت ۱۸:۴۳

سرپرست اداره صنعت، معدن و تجارت دزفول خبرداد:
تلاش برای رفع موانع تولید 73 واحد صنعتی در دزفول/ لزوم افزایش صنایع تبدیلی/ رتبه دوم دزفول در حوزه صنعت در خوزستان

سرپرست اداره صنعت، معدن و تجارت دزفول گفت: در حال تلاش درجهت اخذ تسهیلات برای رفع موانع تولید 73 واحد صنعتی در دزفول هستیم که تاکنون 250 میلیارد ریال برای 10 واحد مصوب شده است.

 تلاش برای رفع موانع تولید 73 واحد صنعتی در دزفول/ لزوم افزایش صنایع تبدیلی/ رتبه دوم دزفول در حوزه صنعت در خوزستان

به گزارش خبرنگار شبکه خبری دز(دز ان ان)، محراب عبدالهی ظهر امروز چهارشنبه در همایش تجلیل از نیروی انتظامی دزفول که به مناسبت هفته ناجا در محل اتاق اصناف دزفول برگزار شد، اظهار کرد: امروزه امنیت جامعه وابسته به نیروی انتظامی است که همین امر موجب مقبولیت عمومی ناجا میان مردم شده است.

وی مهندسی نظم و امنیت اجتماعی در حوزه های مختلف، رعایت اخلاق و حقوق شهروندان و برخورد قاطعانه با مخلان نظم و امنیت را از جمله شاخصه های مهم در این مقبولیت نیروی انتظامی دانست.

وجود 350 واحد صنعتی در دزفول
سرپرست اداره صنعت، معدن و تجارت دزفول با بیان اینکه درحال حاضر 350 واحد صنعتی کوچک و بزرگ در شهرستان دزفول مشغول به فعالیت هستند، تصریح کرد: با وجود مشکلات پیش روی حوزه صنعت در کشور، خوشبختانه وضعیت صنعت در دزفول به نسبت سایر شهرستان های خوزستان در وضعیت خوبی بسر می برد.

عبدالهی از رتبه دوم شهرستان دزفول در استان در حوزه صنعت خبرداد و گفت: هرچند در حال حاضر تنها حدود 60 الی  70 درصد واحدهای صنعتی دزفول فعال هستند.

نبود بازار کار
وی نبود بازار کار و موانع اقتصادی را یکی از دلایل تعطیلی فعالیت برخی واحدهای صنعتی عنوان کرد و افزود: دولت در حال اجرای برنامه های متنوعی برای خروج از رکود و تقویت های واحدهای صنعتی است که قطعا با اجرای کامل این برنامه ها شاهد پیشرفت در زمینه صنعت، معدن و تجارت وعمل به شعار سال خواهیم بود.

عبدالهی درادامه بدهی به بانک هارا از عوامل کمرشکن و تعطیلی واحدهای صنعتی برشمرد و یادآور شد: لازمه ایجاد فضای رقابتی برای صنعتگران کاهش سود وام های بانکی از 28 درصد به 2 یا 3 درصد است که هم اکنون در کشورهای پیشرفته جهان شاهد آن هستیم .

وی بابیان اينکه 3 واحد صنعتی در دزفول به دلیل بدهی در تملک بانک ها هستند، تاکید کرد: تملک واحدهای صنعتی نه تنها دردی را دوا نمی کند بلکه موجب ضربه زدن به اقتصاد، شهر و حتی پیکره بانک ها می شود.

سرپرست اداره صنعت، معدن و تجارت دزفول، دیگر عامل تضعیف کننده فعالیت واحدهای صنعتی را بدهی های زیاد دانست و اظهار کرد: 73 واحد صنعتی در شهرستان دزفول به منظور ارائه تسهیلات درجهت رفع موانع تولید آنها شناسایی شده که تاکنون 250 میلیارد ریال برای رفع موانع تولید 10 واحد از این تعداد واحدها مصوب و 60 میلیارد ریال آن جذب شده است.

عبداللهی از تلاش برای رفع مشکلات وثیقه ای سایر واحدهای صنعتی در جهت دریافت تسهیلات نیز خبرداد و گفت: برنامه ریزی های زیادی در جهت دریافت تسهیلات متعدد  برای این واحدهای صنعتی شناسایی شده در دستور کار داریم که در آینده نزدیک عملیاتی خواهند شد.

وجود 14 هزار واحد صنفی
وی همچنین در ادامه با اشاره به وجود 14 هزار واحد صنفی و 51 اتحادیه صنفی در شهرستان دزفول، عنوان کرد: طرح های صنعتی بزرگی از جمله کارخانه  عظیم و ارزشمند فولاد با 3 هزار نیروی استخدامي در شهرستان دزفول در حال اجرا است که تحول عظیمی را در منطقه ایجاد می کند.

سرپرست اداره صنعت، معدن و تجارت دزفول از تلاش های حبیب الله آصفی، فرماندار دزفول، عباس پاپی زاده نماینده دزفول در مجلس و حسن زاده ریاست سازمان صنعت و معدن خوزستان در راستای پیگیری های فراوان برای احداث این کارخانه تقدیر و تشکر کرد.

عبدالهی، پایانه صادراتی گل و گیاه با 30 درصد پیشرفت فیزیکی را از دیگر طرح های صنعتی بزرگ دزفول عنوان کرد و گفت: پایانه صادراتی دزفول نیز در حال تملک است ضمن اینکه دزفول توانسته بعنوان اولین شهرستان درکشور مجوز احداث سایت نمایشگاه های دائمی را دریافت کند.

وی در پایان دزفول را قطب کشاورزی استان و کشور خواند و يادآور شد : صنعت دزفول باید صنایع تبدیلی باشد بنابراین همه باید تلاش کنیم تا سرمایه گذاران را برای گام برداشتن در جهت صنایع تبدیلی توجیه کنیم چرا که در این صورت تمام مشکلات اشتغال شهرستان برطرف خواهد شد.

لزوم افزایش تعاملات اصناف دزفول با پلیس
محمد کاظم خدایی نژاد رئیس اتاق اصناف دزفول نیز دراین مراسم، اظهار کرد: امنیت کنونی شهرستان حاصل تلاش های شبانه روزی و خستگی ناپذیر نیروهای انتظامی است.

وی بابیان اینکه نیروهای انتظامی وقت و آرامش خود را فدای آرامش مردم می کنند، افزود: زحمات و تلاش های بی نظیر و شبانه روزی فرمانده انتظامی شهرستان دزفول و تمام پرسنل این فرماندهی جای تقدیر دارد.

رئیس اتاق اصناف شهرستان دزفول همچنین با اشاره به همکاری مثبت پلیس اماکن دزفول به اصناف این شهرستان از نظر قوانین و بویژه پروانه های کسب، ادامه داد: درسطح بازار مشکلات و ناهنجاری های زیادی برای اصناف مختلف دزفول وجود دارد که لازم است همکاری های نیروهای پلیس و اصناف شهرستان همچنان روند رو به رشد و مثبتی داشته باشد.

به گزارش دز ان ان، دراین همایش تجلیل از نیروی انتظامي که از سوی اتاق اصناف و اداره صنعت، معدن و تجارت دزفول برگزار شد، دادستان، رییس پلیس راهنمایی و رانندگی ، فرمانده نیروی انتظامی، چند تن از پرسنل ناجا، مدیر شهرک های صنعتی و چندین تن از اعضای اتاق اصناف شهرستان دزفول حضور داشتند.

در پایان این مراسم از سوی اعضای اتاق اصناف و سرپرست اداره صنعت و معدن دزفول به نمایندگی از تمام اصناف شهرستان از سرهنگ علی الهامي فرمانده نیروی انتظامی، سرهنگ تورج کردعليوند رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی، حجت الاسلام نظری رئیس عقیدتی و سیاسی نیروی انتظامی، رئیس پلیس اماکن، رئیس حفاظت نیروی انتظامی و چندتن دیگر از پرسنل نیروی انتظامی دزفول با اهدای لوح و هدایایی تقدیر بعمل آمد.

برچسب ها: محراب عبدالهی سرپرست اداره صنعت، معدن و تجارت دزفول